Les mer om Buskerudkonferansen 2006!
|
”IKKE ENTEN ELLER – MEN BÅDE OG!”
«En god skole er avgjørende for en god oppvekst og for et solidarisk, demokratisk og produktivt samfunn. Hvert menneske er unikt og skal møtes av en skole som forstår og tar vare på deres individuelle ferdigheter og ulike utgangspunkt.” Fra regjeringens Soria Moria erklæring.
For å utvikle en god skole er det viktig å være opptatt av å ta vare på det som fungerer i dag og samtidig implementere nye teorier og metoder, slik at det nåværende arbeidssettet blir ennå bedre. Gjennom denne konferansen ønsker Ringer i vann å presentere nye tilnærmingssett som passer inn i de nåværende arbeidsmåtene, og hele tiden med fokus å ta vare på, og utvikle, hver enkelt elev.
På konferansen i Drammen 23. og 24. januar 2006 vil det blant annet bli fokus på:
· En inkluderende felleskole – mestring og arbeidsglede! Kunnskapsminister Øystein Djupedal utdyper regjeringens utdanningspolitikk. · Oppskriften på drømmeskolen? Om økt trivsel, mindre mobbing og bedre karakterer ved hjelp av nye metoder. · Oppsiktsvekkende leseresultater i løpet av to år ved hjelp av metoder fra Australia og New Zealand. · Hvordan utvikle elevenes evne til refleksjon, logisk og kritisk tenkning samt sosial kompetanse og eget selvbilde? Kan filosofi i skolen være en løsning? · Mange intelligenser, læringsstiler …. og nå lesestiler – Susanne Aabrandt presenterer metoden som kombinerer det beste fra flere tilnærminger! · ”Sansene er den raskeste veien til hjernen” – om opplevelsesbasert arbeidsmetodikk basert på Bifrostmetodikk.
På mandag kveld blir det servert spansk tapas og en helt spesiell konsert med Jonas Fjeld og Hilde Heltberg!
I tillegg til to spennende konferansedager er det mulighet for å bygge på med én fordypningsdag/workshop med enten Sokratiske samtaler eller Edward de Bonos Seks Tenkehatter og andre kreative verktøy for en individuell tilpasset opplæring.
Det er også mulig å melde seg på disse to kursene/workshopene uavhengig av deltakelse på konferansen.
Gå inn på konferansens egne hjemmesider ved å trykke her. |